Günümüz eğitim yapıları gelişen ve sürekli güncellenen eğitim metotları ve yaklaşımları nedeni ile değişmektedir, dönüşmektedir. Eğitim sistemindeki değişim daha çok grup çalışmalarına ve paylaşıma dayanan iletişimi gerektirmektedir. Bu paylaşım ve iletişim derslik dışı mekanların kullanımını değiştirdiği gibi aynı zamanda esnek derslik alanlarını da gerekli kılmaktadır. Ders saati ve ders dışı zaman ve mekan kullanımı bütünleşmektedir. Bu bütünleşme gerekliliği nedeniyle yaşantısal ve deneyimsel olarak mekansal süreklilik ve etkileşim yeni tasarım anlayışının omurgasını oluşturmaktadır.
Türkiye genelinde birden çok ilde yapılması öngörülen köy okulları dönüşümü güncel ihtiyaç ve taleplerin çözümü ile yerel mimari kimliğin temsili açısından da önem taşımaktadır. Trilye özelinde mevcut yerel mimari doku ve coğrafi nitelikleri ile özel bir konumdadır. Trilye için önerilen yapı mevcut dokunun bir devamı niteliğinde bir avlu etrafında kurgulanan hacimlerden oluşur. Yapım tekniği olarak çevre katılımcıların, üretici firmaların da dahil edileceği ön yapım, geri dönüştürülmüş lamine ahşap taşıyıcı ve paneller önerilmektedir.